جامعه شهری

آغاز طرح زمستانی در جاده‌های کشور از ۱۵آذر/ آماده‌باش به شهرداری‌ها برای غافلگیرنشدن از برف

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد که طرح زمستانی پلیس راهور فراجا از ۱۵ آذرماه در جاده‌های سراسر کشور آغاز می‌شود.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، سردار سید کمال هادیانفر درجلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی که با حضور نمایندگانی از سازمان مدیریت بحران، وزارت بهداشت و درمان، سازمان راهداری، بیمه مرکزی، جمعیت هلال احمر، سازمان هواشناسی و… در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: امروز تمامی دستگاه‌های حاضر در طرح زمستانی در این جلسه حضور دارند و ما با آسیب‌شناسی طرح زمستانی در سال‌های گذشته در تلاشیم تا طرح زمستانی در ایمنی بیشتر از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی با بیان اینکه در طرح زمستانی امسال ۷۵ هزار نیرو از پلیس، راهداری، اورژانس، هلال احمر و … اجرا خواهد شد، گفت: طرح زمستانی پلیس راهور و دیگر دستگاه‌های امدادی و خدماتی از ۱۵ آذر ماه در شهرها و جاده‌های سراسر کشور اجرا خواهد شد.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: همچنین رزمایش طرح زمستانی نیز در تاریخ ۲۰ اذرماه در دانشگاه علوم انتظامی برگزار می‌شود.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه عامل انسانی و ناایمن بودن خودروها دو عامل اصلی برای تلفات جاده‌ای است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۲ هزار نفر جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست داده‌اند و ما باید تمام توان و تلاش خود را برای کاهش آمار جانباختگان در ماه‌های باقی مانده از سال بکنیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۴۰۰ گردنه و محور در کشور داریم، گفت:‌از این تعداد ۱۱۰ گردنه برف‌گیر است و در همین گردنه‌ها نیز شاهد آن هستیم که در هنگام زمستان و بارش برف، مشکلات زیادی برای رانندگان و مسافران ایجاد می‌شود. 

هادیانفر از افزایش ۷.۳ درصدی متوفیان تصادفات در سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی در نیمه اول امسال شمار قربانیان حوادث رانندگی افزایشی ۷.۳ درصدی داشته است. البته این آمار در نیمه دوم سال کاهشی بوده است.

رئیس پلیس راهورفراجا  با بیان اینکه افزایش ۶ درصدی ترددهای جاده‌ای را شاهد بوده‌ایم، گفت: به طور میانگین هر ساعت دو نفر جان خود را از دست می‌دهند و به ازای هر یک فوتی ۲۵ نفر مصدوم در تصادفات جاده‌ای بر جای می‌مانند. همانطور که گفتم تا به امروز بالغ بر ۱۲ هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند، البته که ۵۱ درصد از تصادفات مربوط به عامل انسانی و البته ناایمن بودن خودروها بوده است. همچنین شش درصد از مصدومان تصادفات در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند که این آمار بر این موضوع تاکید دارد که باید ناوگان اورژانس و هلال احمر و همچنین امداد هوایی تقویت شود.

هادیانفر افزود: بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی ۴۳ درصد از مصدومان تصادفات در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند. این آمار را پزشکی قانونی اعلام کرده است نه پلیس! این افراد در بیمارستان‌ها به دلیل ضربه مغزی و یا تروما و خونریزی جان خود را از دست می‌دهند که این موضوع نشان می‌دهد لازم است که باید توجه جدی‌تری به بخش ترومای بیمارستان‌ها شود.

وی همچنین با بیان اینکه ۳۳۸ شهر ما در شرایط کوهستانی قرار دارد، گفت: در میان این ۳۳۸ شهر تهران نیز قراردارد که دارای مسیرهای شمالی و جنوبی بسیاری است. لازم است که از حالا شهرداری‌های این شهرها خود را برای بارش برف آماده کرده و تمهیدات لازم را اتخاذ کنند تا در صورت بارش برف دچار مشکل نشویم و غافلگیر نشوند. همچنین توصیه دیگر ما به شهرداری‌ها این است که در فصل سرما ناوگان حمل و نقل عمومی خود را تقویت کنند و موارد جایگزین را نیز در نظر داشته باشند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023