گردشگری و سفر

آبهای درمانی استان اردبیل در نشست سفرای کشورهای اکو معرفی شود

مجله خبری آبادی 118/اردبیل استاندار اردبیل گفت: در نشست سفرای کشورهای عضو اکو خاصیت درمانی آبهای سرعین و سایر نقاط استان اردبیل تهیه و معرفی شود.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، ۲۷ شهریور سیدحامد عاملی در جلسه ستاد استانی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو با بیان اینکه خاصیت درمانی آبهای گرم سرعین تهیه و برای سفرا معرفی شود، افزود: تمامی تشکل هایی که در زنجیره گردشگری استان فعال هستند در این مورد کوشا باشند.

وی ادامه داد: باید در رابطه با حمل و نقل و زیرساختهای گردشگری استان جلسات لازم برگزار و راهکارها اتخاذ شود.

عاملی خاطرنشان کرد: مشتری مباحث فرهنگی و مذهبی و تبلیغات دینی در این رویداد هستیم و اقدامات لازم را دستگاههای مربوطه انجام دهند.

استاندار اردبیل باز شدن پای مسافران چینی را به استان اردبیل در اولین قدم مناسب و مثبت ارزیابی کرد و گفت: استان اردبیل در قدم های بعدی باید سهم بیشتری داشته باشد.

عاملی اظهار کرد: مجموعه های اقامتی، تفریحی و گردشگری استان باید متناسب با استانداردهای اعلامی باشد تا شاهد ماندگاری گردشگران چینی در استان باشیم.

وی برقراری ۵۴ پرواز در طول هفته برای استان اردبیل را مغتنم دانست و اضافه کرد: پیست اسکی آلوارس سرعین می تواند یکی از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد استان اردبیل باشد.

از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل می خواهیم خاصیت درمانی آبهای معدنی سرعین را تأیید کند

در این جلسه رضا آستانی، رئیس هیئت مدیره جامعه آب‌های درمانی استان اردبیل با بیان اینکه آبهای گرم معدنی سرعین می تواند برای کشورهای عضو اکو جاذبه گردشگری باشد، گفت: از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل می خواهیم خاصیت درمانی آبهای معدنی سرعین را تأیید کند.

وی ضمن اشاره به آبهای گرم معدنی سرعین و نیر عنوان کرد: آبهای گرم سرعین بالاترین درجه حرارت و دبی آب را در سطح جهان دارد و انتظار داریم همکاری ها در زمینه شناسایی بیش از پیش این آبها انجام شود.

اکوتوریسم ورزشی در رویداد اردبیل ۲۰۲۳ لحاظ شود

فرهاد حسنی، رئیس ورزش و جوانان شهرستان اردبیل در این جلسه با اشاره به اینکه استان اردبیل میزبان تور دوچرخه سواری آذربایجان بعد از ۱۲ سال بود، افزود: دوچرخه سوارانی از ۱۱ کشور در این رقابتها رکابزنی کردند.

وی به اهمیت دیپلماسی ورزشی در دنیای معاصر اشاره کرد و گفت: رویداد میزبانی استان اردبیل از کشورهای عضو اکو فرصتی است تا ظرفیت های ورزشی استان معرفی شود.

حسنی ضمن درخواست از استاندار جهت راه اندازی موزه قهرمانان ورزشی استان اردبیل، افتتاح آن را برای نمایش قهرمانان ورزش استان برای کشورهای عضو اکو فرصت شایسته ای دانست.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023