به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آبادی 118، شعبه 4 دادگاه عمومی حقوقی شهرستان یزد طی دادنامه‌ای که 28 مهرماه صادر کرده، یک شرکت هواپیمایی را به پرداخت خسارات دادرسی به مسافر پرواز یزد و عذرخواهی از این شهروند و درج متن عذرخواهی در وبسایت این هواپیمایی و نیز فرودگاه شهید صدوقی یزد، محکوم کرد. این محکومیت به دلیل تاخیر چند باره در انجام پرواز که در چند نوبت انجام شد، صادر شده است.

پرواز به مقصد یزد برای ساعت 21:30 تعیین‌ شده بود که این هواپیمایی در نهایت در ساعت 1:35 بامداد روز بعد پرواز خود را انجام داد.

طبق اعلام شاکی پرونده، هر چند این پرواز حدود 4 ساعت تاخیر داشته و سبب سرگردانی مسافران در فرودگاه شده بود اما مسئولین و نماینده این شرکت هواپیمایی رعایت شرایط دایر بر اعلام عذرخواهی و پذیرایی مسافران را انجام ندادند.

شاکی در دادخواست خود دریافت خسارات مادی و معنوی شامل یک خسارت مادی به مبلغ 200 میلیون و 100 هزار ریال، یک خسارت معنوی به مبلغ 2 میلیون ریال و خسارات هزینه دادرسی را مطالبه کرده بود.

در بخش پایانی و صدور رای دادنامه شعبه 4 دادگاه عمومی حقوقی شهرستان یزد شهرستان یزد آمده است: “… دادگاه با توجه به مواد 1 و 2 و 3 قانون مسئولیت مدنی و اصل 171 قانون اساسی و مواد 198 و 502 و 503 و 515 و 519 از قانون آیین دادرسی مدنی حکم به محکومیت هواپیمایی … به عذرخواهی از خواهان به صورت درج مراتب عذرخواهی به مدت 4 روز در وب‌سایت آن شرکت و همچنین به صورت استند در سالن اصلی فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی یزد و مبلغ 3 میلیون و 310 هزار ریال بابت هزینه دادرسی و و مبلغ 500 هزار ریال بابت حق‌‌الوکاله وکیل به عنوان خسارات دادرسی در حق خواهان محکوم و اعلام می‌دارد …”

این دادنامه از سوی حمیدرضا زارع، رئیس شعبه 4 دادگاه عمومی حقوقی شهرستان یزد امضا و صادر شده است.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *