گردشگری و سفر

بیش از ۱۵ هزار طرح عمرانی در حوزه سلامت فعال است

مجله خبری آبادی 118/همدان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیش از ۱۵ هزار طرح عمرانی در حوزه سلامت فعال است، گفت:  ۴۰۴۰ پروژه بهداشتی از مهر ۱۴۰۱ آغاز شده و تعداد بسیاری به پایان رسیده است. 

بهروز رحیمی سه‌شنبه ۷ شهریور همزمان با ششمین روز از هفته دولت در دیدار با استاندار همدان، اظهار کرد: ۱۵ هزار و ۹۱۰ طرح عمرانی در حوزه سلامت در سطح کشور فعال است که چند بیمارستان کلان از آنها در تمام دوران انقلاب بی‌نظیر بوده‌اند از آن جمله بیمارستان حضرت مهدی(عج) و بیمارستان ولی‌عصر(عج) هستند.

وی تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های حوزه سلامت، توأم با آموزشی و دیگر بخش‌ها بوده است، از جمله کلاس‌های آموزشی که در استان البرز افتتاح می‌شود.

رحیمی با اشاره به اینکه در زمان کرونا بیش از ۵۰ هزار بستری و گاهی روزانه تا ۷۰۰ نفر فوتی داشتیم، خاطرنشان کرد: باید پمپاژ امید در جامعه با تبیین دستاوردها مطرح شود که رسانه‌های استان در این زمینه تأثیرگذار هستند، مصاحبه و تبیین این موارد در رسانه لازم است.

استاندار همدان نیز با بیان اینکه مجموعه وزارت بهداشت از ابتدای دولت قوی و اثرگذار وارد شد، گفت: وزارت بهداشت در مقابله با ویروس کرونا تلاش مضاعفی داشت، با پزشکان حاذق و متعهدی که مایه مباهات هستند و در استان همدان هم در ارتقاء ضریب سلامت اقدامات شایان توجهی صورت گرفته البته باید تلاش کنیم همواره بهتر باشیم.

علیرضا قاسمی‌فرزاد بیان کرد: تکمیل پروژه بیمارستان اکباتان بعد از ۱۴ سال با همت مدیران دانشگاه و حمایت وزارت بهداشت به مرحله افتتاح رسید.

وی افزود: پروژه انتقال آب به همدان و احداث تصفیه‌خانه هم در راستای سالم‌سازی آب شرب مردم انجام گرفت و دانشگاه علوم پزشکی تلاش مضاعفی در تأمین سلامت مردم داشت.

استاندار همدان با بیان اینکه ۷۰ درصد ترددهای اربعین از استان همدان صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: تأمین اکیپ پزشک و آماده‌باش بیمارستانی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است که همت مضاعفی در این راستا داشته و دارد.

بیش از ۱۵ هزار طرح عمرانی در حوزه سلامت فعال است

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: در هفته دولت عملیات اجرایی ۱۴ هزار میلیارد تومان پروژه در استان آغاز می‌شود که از جمله آنها مرکز ناباروری سطح ۲ مهر ملایر بود که دیروز افتتاح شد.

وی با بیان اینکه تحریم‌های فلج‌کننده قرار بود ما را از پا بیندازد، سختی بود اما صلابت و انسجام ملی ما را به قله‌های رفیع رسانده که پربار و پرشتاب در مسیر توسعه قرار داریم، اظهار کرد: گردشگری استان به سمت اهداف واقعی خود در حال حرکت است که ثبت جهانی هگمتانه در این راستا پیگیری شده و ارزیاب یونسکو هم از شرایط استان راضی بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز در ادامه از دریافت مجوز پارک علم و فناوری سلامت در استان خبر داد و گفت: پروژه‌های بزرگی در استان در جریان است که بیمارستان اکباتان از جمله پروژه‌های بزرگ و اثرگذار در منطقه غرب کشور خواهد بود.

دکتر محمدمهدی مجذوبی با اشاره به اینکه به تکلیف عمل می‌کنیم و در راستای بین‌المللی‌سازی هم باید قطب غرب کشور شویم، تصریح کرد: حدود ۱۴۱ پروژه سلامت در سطح استان فعال است که ۱۷ پروژه در هفته دولت افتتاح می‌شود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023